معرفي کتاب


 





 

پله پله مهرباني(فرهنگ نامه امام زمان(عج))
 

نويسنده: مجيد ملا محمدي
ناشر: بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود(عج)
اين فرهنگنامه در پي آشنايي بيشتر نوجوانان با حضرت مهدي(عج) و مفاهيم ارزشمند مهدوي است. مطالب آن به صورت الفبايي تنظيم شده و سعي بر آن بوده تا مختصر و قابل فهم براي نوجوانان باشد.

کتاب حاضر در 79 صفحه منتشر شده است. در اين کتاب کوشش شده تا همه لغت هايي که به گونه اي با مباحث نظري، عملي و غيبت آن بزرگوار مرتبط است، گنجانده شود تا براي مخاطب قابل فهم باشد.

آبي ترين دريا
 

نويسنده: مريم ضمانتي يار
ناشر: نشر موعود
در خيلي نيک بختاني که به شرف لقاي مولاي خود رسيده اند، علماي بزرگوار شيعه جايگاه خاصي دارند؛ بزرگاني چون علامه حلي، مقدس اردبيلي، سيد بحرالعلوم، سيد مهدي قزويني و ... که عمري را با عشق مولاي خود سپري کردند. کتاب حاضر گزيده اي از حکايت تمنا و وصال آن بزرگ مردان، به صورت داستاني بازنويسي شده است.

پاسخ براي 110 چرا
 

نويسنده: محمد محمدي اشتهاردي
ناشر: موعود اسلام
اين کتاب حاوي پاسخ به110 پرسش است، که هدف از انتخاب 110 نام مبارک علي(ع) به حساب ابجد، مي باشد. کتاب حاضر که در 302 صفحه تدوين شده است به طرح سؤال هايي سازنده و مفيد و دادن پاسخ به آنها موجب افزايش دانش جوانان را فراهم مي نمايد. خلاصه اي از عناوين آن عبارتند از: رابطه عطسه با صبر، چرا نام علي(ع) در قرآن نيامده است؟، اسم اعظم چيست؟، فال بد و خوب، چرا دختران زودتر به سن تکليف مي رسند؟، اختلاف فتواها چرا؟، حوض کوثر چيست و ساقي آن کيست؟، حورالعين چيست؟، آثار وجودي حضرت معصومه (س) در قم، دو فحش بزرگ، دعاي غريق چيست؟، ازدواج فرزندان آدم (ع)، تراشيدن ريشت، نقش زنان در حکومت حضرت مهدي(عج)، فلسفه حرام بودن گوشت خوک، وسعت بهشت و ...

جوان و آرامش
 

نويسنده: محمد سبحاني نيا
ناشر: مؤسسه بوستان کتاب قم
کتاب حاضر در 160 صفحه تدوين شده است. در فهرست کتاب عناوين زير به چشم مي خورد: اضطراب، آثار و نشانه هاي آن، راه هاي درمان نگراني و تحصيل آرامش، صبر و شکيبايي يک دانش آموز، اصلاح فکر، خوش بيني، اصل شادکامي، ازدواج و ... .

منبع:نشريه انتظار نوجوان، شماره 53.